דף הבית > כתבות NRG > צה”ל במצוד אחרי החשוד בפיגוע הדקירה
11/11/2011
צה”ל במצוד אחרי החשוד בפיגוע הדקירה

כוחות גדולים פשטו על הכפר בית איכסא שאליו על פי החשד נמלט הדוקר וביצעו מעצרים ביישוב הסמוך לזירת הפיגוע

מאת: יוסי אלי ואריק בנדר | 22/10/2011

צה”ל החל בביצוע מעצרים במטרה ללכוד את האחראי לפיגוע הדקירה שהתרחש היום (שבת) בירושלים. כוחות גדולים פשטו על הכפר בית איכסא סמוך לשכונת רמות, שם אירע הפיגוע, וביצעו מעצרים. ההערכה היא כי הדוקר ברח לכפר לאחר שתקף ופצע קשה את הצעיר היהודי בן ה-17.

הצעיר, שנדקר בבטן ובגב, פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם על ידי צוות מגן אדום. בחקירת האירוע התברר כי הפצוע בילה עם חברו ברחוב זרחי בעיר, ובשלב מסוים הגיע למקום החשוד, עבר על פניהם ובלי סיבה הנראית לעין הסתובב במפתיע ודקר את אחד מהם. מיד אחר כך נמלט מהמקום.

מוקדם יותר, פתחה המשטרה בסריקת האזור באמצעות מסוק. למקום הגיע גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם. “הגענו למקום והבחור שכב על הרצפה דקור בגבו”, סיפר אליעזר אסולין, פרמדיק של מד”א ירושלים שהגיע לזירה. “תוך כדי הטיפול הראשוני מצבו הדרדר בשל איבוד דם רב ובהמשך הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם”, סיפר.

אסתר שמלה, אמו של הנער שהיה עם הנדקר, סיפרה: “בני והפצוע ישבו יחד, ולפתע הבחינו בדמות עוברת מסביב לרחוב. הוא נראה להם כבן 20, עם משקפיים. הוא יצא במפתיע מאחת הסימטאות, הוציא סכין והתחיל לדקור את הפצוע שאמר לבני לברוח וכך הוא הצליח להימלט”.
חברי כנסת מהימין: שחרור האסירים החל גל של טרור
פיגוע הדקירה מעורר תגובות סוערות בימין. ח”כ בן ארי אמר כי העילה לאירוע היא שחרור האסירים הרבים בעסקת שליט, אשר לדבריו “העבירה מסר של אור ירוק להמשך פעילות הטרור”. הוא תלה את האשמה בממשלת נתניהו, שלדבריו “נתנה למחבלים רשיון להרוג”.

ח”כ דני דנון (ליכוד) קרא להרוס את ביתו של המחבל. “אחרי הנדיבות בעסקת שליט, הגיע

זמן הנחישות במיגור הטרור”, אמר דנון שהודיע כי פנה לראש הממשלה בעניין.

ח”כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) התייחס אף הוא לעסקת שליט כגורם לפיגוע. לדברי אלדד, הפתרון היחיד הוא חיסול ראשי חמאס בעזה ובראשם אחמד ג’עברי. “רק פעולה עכשיו, לא כתגובה לפיגוע רב קרבנות תוכל להדוף את גל הטרור הצפוי ולחסוך בחיי יהודים”, אמר.

קישור לכתבה המקורית

כתבות נוספות