דף הבית > כתבות NRG > לפסול את רע”ם-תע”ל מהתמודדות בבחירות
11/11/2011
לפסול את רע”ם-תע”ל מהתמודדות בבחירות

הכנסת סוערת בעקבות גילוי המבקר כי הסיעה הערבית מימנה מגני הוקרה לפעילי המשט. “השתמשו בכספי אזרחים להוקיר פעולת טרור”

סערת המבקר: חברי כנסת שונים קראו הערב (ה’) להעניש את מפלגת רע”ם-תע”ל ולפסול אותה מלהתמודד בבחירות הבאות – בעקבות חשיפת מבקר המדינה כי התנועה רכשה מכספי משלם המיסים מגיני הוקרה אותם לשישה ערבים ישראלים שהשתתפו במשט המרמרה.

“סייעני הטרור בכנסת השתמשו בכספים של אזרחים נאמנים על מנת להוקיר פעולת טרור”, אמר יו”ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח”כ דוד רותם (ישראל ביתנו).

“הדבר מוכיח כי יש להרחיק אחת ולתמיד סיעה זו מבית הנבחרים הישראלי. במקום אזרחות ונאמנות אנחנו מקבלים אזרחות ובוגדנות”. ח”כ רותם פנה למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בקריאה להעביר את ממצאי הבדיקה שלו לפרקליטות כדי שזו תחליט האם יש מקום לנקוט באמצעים כנגד סיעת רע”ם.

ח”כ דני דנון (ליכוד) אמר כי על מבקר המדינה לשלול את כל תקציב מפלגת רע”ם. “הח”כים הערבים מבהירים לנו שוב שהם נאמנים לכל מי ששונא ופוגע בישראל”, אמר דנון וקרא למפלגת רע”ם “להצטרף לפרלמנט ברמאללה”.

גם ח”כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הגיב בזעם. הוא קרא למבקר להורות לחשב הכללי של האוצר לנקות את עלות מגיני ההוקרה שהעניקה המפלגה לפעילים שהשתתפו במשט הטורקי, ולקנוס את המפלגה בעלות מבצע ההשתלטות של צה”ל על המאווי מרמרה, שלדבריו הסתכם בעשרות מליוני שקלים. “אם המפלגה מרגישה צורך לגבות את המחבלים שהשתתפו במשט – צריכה מדינת ישראל להסביר לה דרך הכיס שהיא תהיה חייבת גם בהוצאותיהם”, הדגיש.

“למנוע מהם פגיעה עתידית נוספת במדינת ישראל”
אפילו באופוזיציה הצטרפו לקולות המחאה. ח”כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי על ועדת הכנסת לפסול את רשימת רע”ם-תע”ל מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-19 “על מנת למנוע מהם פגיעה עתידית נוספת במדינת ישראל”. לדבריה, “מעשיהם מעידים על ניצול ציני פרובוקטיבי של המשטר הדמוקרטי בישראל – רק כדי להביך את מדינת ישראל ולהציגה באופן סטירי כלפי העולם”.

ח”כ תירוש ציינה כי חברי הכנסת הערבים דאגו מכוח חסינותם לנצל את כספי המדינה לצורך תמיכה ל”מי שמוגדר אויב”. “מתן גביעים ופרסי הוקרה על פעילות טרוריסטית במשט כנגד ישראל היא סטירת לחי שאין לעבור עליה בשתיקה. זוהי תופעה בזויה שיש לשים לה סוף אחת ולתמיד”.

בתגובה לסערה שנוצרה, דחה יו”ר רע”ם ומי שהעניק את המתנות לפעילים, ח”כ השייח’ אברהים צרצור, את הביקורת על מפלגתו. “מגיני ההוקרה ניתנו לאנשי ציבור ערבים שתורמים לחברה ואנו מודים להם על עשייתם. אנחנו חלק מהעם הפלסטיני ונתנו תעודות הוקרה לאנשים שהשתתפו בפעולה להסרת המצור הישראלי על עזה. מזווית הראייה שלנו השתתפותם במשט הייתה לגיטימית

והם עשו מבחינתנו את הדבר הנכון. על כך ראויים להוקרה”.

עוד אמר כי בניגוד לחשב הכנסת, שפרסם בעבר הנחיות אודות ההוצאות המותרות בסעיף קשר עם הבוחר, הרי שמבקר המדינה לא קבע מעולם קריטריונים לכך במימון המפלגות. “ישבנו עם המבקר ועם אנשי משרדו ואמרנו, בבקשה, תראו לנו מסמך שבו כתוב שאסור לנו להוציא את הכסף על מגינים והתברר שאין מסמך כזה, לכן פעלנו בהתאם לחוק”. לדבריו, “זה לא מפתיע שהדבר לא מוצא חן בעיני הימין הקיצוני הלא שפוי. כל מה שאנחנו עושים לא מוצא חן בעיניהם”.

יצוין כי המגינים חולקו על ידי ח”כ צרצור חולקו לשישה משתתפים במשט המרמרה בהם ח”כ חנין זועבי (בל”ד) שאף היתה על המשט; השייח’ ראאד סלאח, יו”ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית; חאמד אבו דעבאס, ראש הפלג הדרומי של התנועה; מוחמד זיידאן, יו”ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל; ד”ר עומר סעיד, “פעיל פוליטי” שהורשע בעבירות של מתן שירות להתארגנות בלתי מותרת ונידון לשבעה חודשי מאסר בפועל; ולובנה מסארווה, פעילת ארגון “עזה חופשית” שנעצרה אף היא על המשט.

כתבות נוספות