דף הבית > מאמרים > חוצפה אינסופית. “בשבע” כ”ה בשבט תשע”ט, 31 ינואר 2019
31/01/2019

downloadחוצפה אינסופית
פרופ’ אריה אלדד

מצטטים את אלברט איינשטיין שאמר כי יש כנראה רק שני דברים אינסופיים : היקום והטפשות האנושית, והוא לא בטוח ביחס לראשון.
השבוע ביקר ראש הממשלה נתניהו ביישוב אלעזר ונפגש עם תושבי שכונת “נתיב האבות”, שאת בתיהם הרס רק לפני כחצי שנה. “קרתה לנו תקלה” אמר לתושבים . בפרפראזה על מה שאמר איינשטיין : יש כנראה רק שני דברים אינסופיים. היקום וחוצפתו של נתניהו.
לכאורה נתניהו רק ציית לצו ההריסה המרושע של בית המשפט. זה שהורה להרוס שכונה שלמה גם כשהיו בה גם בתים שבלטו רק סנטימטרים ספורים לתוך מה שהועלתה לגביו טענה שהוא “קרקע בבעלות ערבית פרטית”. ונתניהו כידוע מחויב בשמירת החוק. וודאי שאינו מעונין להגיע להתנגשות חזיתית עם הממסד המשפטי, אלא אם מדובר בחקירות לגביו. אבל במשך שנים ארוכות, עוד לפני שניתן פסק הדין הדווקני והחלוט של בג”צ בענין נתיב האבות עיכב נתניהו או מנע את כל ניסיונות ההסדרה של השכונה. ממש כשם שהוא גורר רגליים עד היום ומעכב את הפעלת “צוות ההסדרה” בראשותו של פנחס ולרשטיין שבא לטפל באלפי בתים אחרים להם צפוי גורל דומה. אבל נתניהו הגיע השבוע לנתיב האבות ואמר: ” ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עוד עקירת יישובים או הפסקת יישובים- אלא ההפך הגמור. מה שנפל יקום “. זה ממש אותו נתניהו שהרס את עמונה, ואת מיגרון, ואת הבתים בבית אל ובעופרה. הוא האיש שבנה פחות מכל ראשי הממשלה שלפניו ( למעט רבין) ביהודה ובשומרון.
אם באמת, כדבריו, “קרתה לנו תקלה” הרי יכול היה לתקן אותה לו היה מאשר מיד את בניית 350 יחידות הדיור שהבטיח במקום מה שהרס בנתיב האבות. אבל הוא לא אישר. רק הבטיח. ושב והבטיח השבוע : “מה שנפל יקום”.
אלא שנתניהו הוא אחד מראשי הממשלה האינטליגנטיים והמתוחכמים ביותר שהיו לנו. הוא לא סתם שקרן וחצוף. הוא מבין שיש לו על מה לסמוך : על הטיפשות האנושית , הזיכרון הקצר, והעיוורון של תומכיו. נתניהו הצביע בכנסת בעד ההתנתקות שוב ושוב ושוב ( 5 פעמים למען הדיוק) אבל חוזר בלא הרף על השקר “תמיד הייתי נגד ההתנתקות”. אולי “היה נגד” בלבו, אבל הצביע בעד, מה שהופך אותו כמובן גם לחסר עמוד שדרה. ואני משחית זמני בויכוחים עם חסידים שוטים שטוענים בלהט שהוא הצביע נגד. איינשטיין צדק. כשליש מהמתיישבים ביו”ש מצביעים עבורו.
רק את חאן אל אחמר – שיש אישור בג”צ להרוס אותו – בלם נתניהו בהוראה ישירה שלו. רק אם ממש , ברגע האחרון לפני הבחירות, כשיראה חלילה שיש סחף, ובסיס התמיכה בו בימין מתערער – הוא עשוי לעשות מעשה גם בחאן אל אחמר. כי סתם כך, כדי למנוע השתלטות ערבית על אדמות הלאום, בלי רווח פוליטי – אין טעם.

(התמונה – דוברות גוש עציון)

כתבות נוספות