דף הבית > מעריב סופהשבוע > מי תומך בטרור? מעריב סופהשבוע 5 נובמבר 2021
05/11/2021
מי תומך בטרור? מעריב סופהשבוע 5 נובמבר 2021

120px-התנועה_האסלאמית_לוגומי תומך בטרור?
פרופ’ אריה אלדד

מטעמים של חשש לגזענות אסור כמובן לכתוב שהבדואים פושעים אלימים ( כי יש בדואים שאינם כאלה), שהרצח הפך לכלי הביטוי המקובל ליישוב סכסוכים בחברה הערבית ( כי לפעמים סתם מדברים). מטעמים של תקינות פוליטית אסור להוקיע את הפוליגמיה ואת רדיפת ההומואים ( כי זה ענין תרבותי ודתי אצלם, וצריך לכבד ולהכיל). ובכלל רצוי לא לכתוב “ערבים” כי זה פוגעני (?) רצוי לומר “בני החברה הערבית” . הפוסט-ציונים, והאנטי ציוניים שבינינו מסבירים שהערבים “מוחלשים” ו”מקופחים” ולכן אסור למצות את הדין עם עברייני הבניה שבהם. וצריך “להלבין” את רבבות הבתים הלא חוקיים שבנו בכל הארץ. להתעלם משוד אדמות הלאום.
אבל אם נגרד טיפה את פני השטח – יותר ממה שיש בצביעות הזאת תקינות פוליטית – יש בה תאוות הישרדות פוליטית. כי אם ממשלת “עשר מעלות ימינה” לא היתה תלויה באחים המוסלמים – מי היה מעלה על דעתו להכשיר פשיעה סיטונאית? ומי שחושב שמלחמה בפשיעה הערבית מתמצית באיסוף נשק ופירוק כמה משפחות פשע – טועה ומטעה. הפרת החוק – היא החוק השולט בחברה הערבית , מרצון או מאונס. סחיטת דמי חסות, שוד אדמות לאום ובניה בלתי חוקית, עברות רכוש לסוגיהן, כל עברה בספר החוקים שלנו – שכיחות פי כמה בקרב ערביי ישראל. רק מאבק לכל רוחב החזית לאכיפת כל החוקים : תעבורה ובניה ומיסים ופוליגמיה – רק מאבק כזה יצליח לתקן את “החברה הערבית”.

כל סטודנט שנה א’ למזרחנות יכול לדקלם מיהם “האחים המוסלמים.” תנועת איסלם פונדמנטליסטי השואפת להשתלט על המדינות בהן היא פועלת ולהפוך אותן למדינות שריעה. לגירסה הסונית של איראן השיעית. במדינות ערביות אחדות הם הוצאו מחוץ לחוק. כך במצריים למשל. (שם כמעט הצליחו לתפוס את השלטון). גם באמירויות, סעודיה, בחריין, סוריה, טג’יקיסטן וקזחסטן הוכרזו “האחים המוסלמים”- ארגון טרור. הם קוראים בגלוי להשמדת ישראל. אחמד יאסין היה מנהיג התנועה ביו”ש. הם מפעילים ארגוני טרור, אבל גם מקימים ארגוני צדקה וחסד. עמותות “אזרחיות” שהן הזרועות הכלכליות שלהן, מלבינות הכספים הגדולות. ועוזרות לנזקקים. . כך הפך החמאס- תנועת טרור רצחנית מיסודם של האחים המוסלמים – לתנועה האהודה ביותר בעזה וביו”ש. בזכות ארגוני הצדקה, שלהם (וכמובן כהוקרה על מלחמתם הרצחנית בישראל) – הם זוכים לתמיכת רוב הפלשתינאים. סקר שערך לאחרונה חליל שקאקי הראה כי 55% מהפלשתינאים תומכים באיסמעיל הנייה כמנהיגם. .
האחים המוסלמים בישראל מאורגנים במסגרת ה”תנועה האיסלמית” על שני פלגיה. הצפוני, “הקיצוני” שהוצא מחוץ לחוק, והדרומי, “המתון” – שבממשלה הנוכחית – הוא החוק.
מטעמים פוליטיים ידועים – הרצון לסלק את נתניהו – מכרו גם נציגי “הימין” בקואליציה הנוכחית את האידיאולוגיה שלהם וחברו עם רע”מ. מיסודה של התנועה האיסלמית. בתם החוקית של האחים המוסלמים.
כדי לקיים את הממשלה בכל מחיר, פשוטו כמשמעו, הכשירו גם אבירי הימין את אויבי ישראל הללו. הפנים היפות של האחים המוסלמים הם פניו של מנסור עבאס. ובכל פעם שלאחד מחברי רע”מ “מתפלק” תומך טרור קטן, בהצהרה עכשווית או בציטוט בן שנתיים – ממהרים בכל ערוצי התקשורת לראיין את הפנים היפות. והאיש, בנועם הליכות מתון, בחיוך, בלי לאבד שליטה, מסביר שהוא תומך בדו קיום. בשילוב. אמנם איש עדיין לא הצליח לסחוט ממנו גינוי להשתוללות הערבית האלימה בהר הבית , אבל הוא הרי ביקר בבית הכנסת השרוף אחרי הפרעות בלוד ובכך קנה לעצמו זכות להיחשב חסיד אומות העולם. וכיון שהקואליציה תלויה בו לחלוטין – הוא משיג בשפת חלקות ובנועם שיח כל מה שהאחים המוסלמים רוצים. ועוד ירצו.
תנועת “אם תרצו” ופורום המשפחות השכולות ערכו מספר תחקירים בחדשים האחרונים כדי להציף את דרכי פעולתה של רע”מ. את העמותות הפועלות בחסותה, כשחברי המפלגה, והמועמדים מטעמה ברשימותיה לכנסת – ממלאים תפקידי מפתח בעמותות הללו. כך ב”סיוע 48″ המעביר כספי תרומות ל”יתומים ואלמנות” בעזה, ומה לעשות? רבים מהם, אולי כולם, אינני יודע, הם משפחות מחבלים שישראל הצליחה להרוג. ישראל אמנם מקזזת כספי מיסים מהרשות הפלשתינאית בגובה התשלומים למחבלים כלואים ולמשפחות “השהידים”. אבל ביד השניה מעניקה חצי מיליארד לרש”פ, ואינה מוציאה מחוץ לחוק את המפלגה המקימה עמותות התומכות בטרור. ואחרי “סיוע 48” חשפה “אם תרצו” גם את פעולות עמותת “אל אקצה” מיסודה של רע”מ, ואז פתחה גם המשטרה בחקירת פעולותיה. הייתי מצפה מהמשטרה לעשות זאת עוד קודם, ולא להמתין לשאילתה בכנסת. אבל כאמור : הממשלה תלויה באחים המוסלמים ולכן תעשה, בלית ברירה ובגרירת רגליים – רק מה שצף בתקשורת והובא לידיעת הציבור.
המדינה הכריזה לאחרונה כי שש עמותות “זכויות אדם” שהקימה “החזית העממית” – הם ארגוני טרור. וכבר לפני שש שנים הוציאה מחוץ לחוק את ארגוני “המורביטון” והמורביטאט” שהקימה התנועה האיסלמית (הפלג הצפוני), אבל אינה טורחת להסביר לציבור כי אין שום הבדל אידיאולוגי בין האחים המוסלמים ה”דרומיים” וה”צפוניים”. רק בשיטות הפעולה. כשנלחמים בטרור חייבים להילחם לא רק במי שלוחץ על ההדק או על מנגנון ההפעלה של הפצצה. צריך להילחם גם באימאמים המסיתים במסגדים, ובמי שתומך במשפחות ה”שהידים” היוצאים לפעולותיהם כשהם סמוכים ובטוחים שידאגו למשפחותיהם אם יהרגו או ייתפסו. כי כל אלו הם פעולות תמיכה בטרור.
כשם שאי אפשר להלחם בכנופיות הפשע רק על ידי תפיסת נשק ומעצר פושעים, והכל מבינים שמלחמה כלכלית בארגוני הפשיעה חיונית לא פחות – כך אי אפשר להילחם בטרור הערבי רק באמצעות חיסולים ממוקדים או פגיעה במשגרי רקטות. העורף “האזרחי” של הטרור, התרומות, מנגנוני הגיוס ושטיפת המוח – חשובים לא פחות. ולכן גם “קייטנת חמאס” חוקית לכאורה היא חממת טרור מסוכנת. כי מה שמלמדים ילדים בני עשר היום יתפוצץ לנו בפנים בעוד שנים אחדות.
אבל בכל פעם שהפרצוף האמיתי של רע”מ צף אל פני השטח ממהרים דוברי הקואליציה וחבריה להצדיק את השת”פ שלהם עם “האחים המוסלמים” בישראל – בנתניהו. הרי “גם הוא היה מוכן לשבת איתם” ( נכון), קיים משא ומתן איתם (מדויק) והיה מוכן להלבין להם את כל הפזורה בנגב ולשלם כפליים : “רק אני יכול לבטל את חוק קמיניץ” אמר נתניהו לעבאס (לדברי האחרון).
אבל איך זה מצדיק משהו? אם נתניהו היה מוכן למעשה תועבה פוליטי – איך זה מכשיר את השרץ ומתיר את הנבלה לבנט, שקד, סער ואלקין? הרי הממשלה הנוכחית באה לתקן את עוולות נתניהו, לכפר על פשעיו. לפעול למען העם, ולא למען השלטון. ולכן כשהתירוץ “ומה עם נתניהו?” עולה בפיהם של שונאיו המושבעים והאובססיביים ביותר – יכול אדם רק לתמוה איך “הפושע” הזה, הדיקטטור, הארדואן הזה, איך דבריו או מעשיו יכולים להצדיק את הפשעים שלהם? כל תועבה שעושה ותעשה הממשלה הנוכחית מוצדקת כביכול , כי הממשלה הזאת “הצילה אותנו” מנתניהו, ואם הם ייפלו – הוא, הדמון הגדול – עלול לשוב לשלטון. ולכן : מותר לנו לתמוך בטרור, רק כדי שהוא לא יתמוך בו.
בואו. תמציאו תירוץ אחר. ידוע כי “על כל פשעים – תכסה אהבה”, אבל לא שמעתי כי גם שנאה יכולה לכסות עליהם.
(צילום -סמל התנועה האיסלמית בישראל.ויקיפדיה)

כתבות נוספות