דף הבית > כתבות News1 > הצעת חוק: לא ייקרא רחוב על שם קצב
11/11/2011
הצעת חוק: לא ייקרא רחוב על שם קצב

ח”כ אריה אלדד הגיש לפני כשבוע הצעת חוק הקובעת כי שמו של מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יונצח במרחב הציבורי “כיוון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להימצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב”.
חבר הכנסת אריה אלדד ציין בתגובה לפסיקת בית המשפט העליון, אשר דחה את ערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב שהורשע באונס, כי לפני שבוע הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של ח”כ כרמל שאמה-הכהן ושלו אשר קובעת כי שמו של מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יונצח במרחב הציבורי: לא ייקראו רחובות כיכרות או מבני ציבור על שמו.

לדבריו, כאשר איש ציבור עובר עבירה שיש עמה קלון – הקלון הוא גם של הציבור כולו. “כל הציבור נושא בקלונו. כל ישראלי התבייש שנשיא המדינה שלו הוא אנס. ולכן אין סיבה להנציח את הקלון, להעצים את הבושה”, אמר (יום ה’, 10.11.11). “האם יעלה על הדעת של מישהו בכלל לקרוא רחוב על שמו?”

הצעת חוק ח"כ אריה אלדד: לא ייקרא רחוב על שמו של קצב

אלדד הוסיף כי אין זה מן הנמנע שיום אחד יחליט מישהו, ביישוב כזה או אחר, לקרוא כיכר על שמו של יגאל עמיר. “כיון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להימצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב, היותו ‘נער הפלא’ של הפוליטיקה, ראש עיר שהיטיב עם התושבים, אינני יודע מה עוד, וברבות השנים תוקהה חריפות הקלון, או, כמו בכל מקרה מסוג זה, תצוף ‘תיאוריית קונספירציה’ שתטען כי ההרשעה מיוסדת על עלילת דם, והרשע אינו אלא צדיק. ולכן צריך חוק”, הסביר.

“להסיר את פסל קצב ממשכן הנשיא”

אלדד אמר ל-News1 כי הצעת החוק אינה מפרטת את ההנצחות של מורשעים בעבירות שיש עמן קלון אשר ייאסרו. לדבריו, לכשתעבור ההצעה את כל הליך החקיקה תידרש חוות דעת משפטית על-מנת להגדיר באלו הנצחות מדובר.

עוד אמר כי לדעתו, יש להסיר את פסלו של משה קצב מבין פסלי נשיאי ישראל הנמצאים במשכן הנשיא. עם זאת, הבהיר כי לדעתו בכל מקום שבו מתנוססות תמונותיהם של כל נשיאי ישראל יש להציג גם את תמונתו של קצב. “להזכיר את קלוננו”, כלשונו.

קישור לכתבה המקורית
קישור לנוסח הצעת החוק

כתבות נוספות