דף הבית > מאמרים > תקשורת > אידיוטים מועילים. “הארץ” 2 במרץ2014
02/03/2014

אידיוטים מועילים
אריה אלדד

ארגון “שורת הדין” בראשות עו”ד ניצנה דרשן לייטנר שיגר מכתב לאוקספם, ארגון הצדקה הנלחם ברעב ובעוני במאה מדינות בעולם. במכתב מזהיר ארגון זכויות האדם הישראלי את אוקספם כי עליו לחדול לאלתר לממן את ארגוני הבת של “החזית העממית לשחרור פלשתין” בעזה: ועדות הבריאות והחקלאות הפלשתינית. כי מי שמממן אותם מממן ארגון טרור.
אוקספם מהווה דוגמא מצויינת איך ארגון שיצא לדרך כשהוא מניף דגלי מלחמה ברעב במגפות ובעוני, הופך להיות ארגון חזית של אלו שמטרתם הפוכה. את הרעיון היתווה לנין במניפסט שלו ב1902. המפלגה הקומוניסטית היתה אסורה ולכן היה צורך להקים “ארגוני המונים” רכים וציבוריים. היהודי זינובייב הקים עבור לנין החל משנות העשרים במסגרת הקומינטרן מאות ארגונים הומניטריים, ארגוני ספורט, זכויות עובדים, איכרים, לשכות מסחר, שרוב הפעילים בהם לא ידעו אפילו שהם חיילים בלוח השחמט העולמי של רוסיה. כשמיטב האינטלקטואלים מהמערב באו לרוסיה להתפעל מהישגי המהפכה הקומוניסטית וחזרו לארצותיהם להפיץ את הבשורה תוך שהם עוצמים עין מרצח המיליונים ברוסיה נפוץ הכינוי “אידיוטים מועילים” שעל פי השמועה היה התואר שהדביק להם לנין בשיחות פנימיות.
אוקספם נוסד באוקספורד, אנגליה ב-1942. כדי להיאבק ברעב ביוון. יון היתה נתונה תחת כיבוש גרמני, והסגר ימי הוטל עליה על ידי בעלות הברית. האם כבר אז היה אוקספם ארגון חזית של רוסיה הסובייטית שהמחתרת הקומוניסטית שלה ביוון שנלחמה בגרמנים בשנות מלחמת העולם ,ניסתה בתום המלחמה להשתלט על יוון ולהפוך אותה לעוד גרורה קומוניסטית? אין לדעת, על כל פנים היום משמש אוקספם, כשהפך את עצמו ליחידת חוד בשורות הBDS (החרם והדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל) לארגון חזית מובהק של החמאס, הג’יהאד האסלאמי או החזית העממית.
ממש כך פועלים גם ארגונים אחדים הפועלים בארץ במימון “הקרן לישראל חדשה” ותומכים בחרם על ישראל. רבים מהפעילים בשורותיהם אולי אינם מודעים לכך שהם כלי שרת בידי ארגוני טרור, ממש כפי שמקצת מהאנרכיסטים והאינטלקטואלים על סיפון המאווי מרמרה לא היו מודעים לכך שהם פועלים כחלק מארגון טרור תורכי למען החמאס בעזה. ארגוני השמאל הישראלי כמו “גוש שלום” ועדאללה, העותרים בימים אלה לבית המשפט העליון כדי לבטל את “חוק החרם” שחברי זאב אלקין ואני חוקקנו ב2011 – מתפקדים כארגוני חזית של מי שרוצה להחניק את ישראל ולהחריב אותה. בשם “חופש הביטוי” הם תובעים חופש לקדם חרם על מדינת ישראל . אחרים, הפועלים כיחידים או כחלק מארגוני שמאל, קוראים לחרם אקדמי או תרבותי על ישראל, קוראים לחרם על ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון, ומסייעים לארגונים האירופיים ולצוותי העבודה האמריקאיים המבקשים להכניע את ישראל. כמה מהם עושים זאת מתוך טמטום או תמימות, וכמה מהם מיתממים אך בפועל הם שונאי ישראל מובהקים ומונעים מאנטישמיות ושנאה עצמית? הכוונה הפלילית היא עניינו של בית משפט. אך הדיון הציבורי חייב להאיר את פניהם בזרקור קלון רב עוצמה : הם משרתי האויב.

כתבות נוספות