דף הבית > כתבות נבחרות > עיתונות > תקשורת > כניעה במסווה פשרה. מקור ראשון 29 נובמבר 2013
21/12/2013
כניעה במסווה פשרה. מקור ראשון 29 נובמבר 2013

shalomכניעה בעור של פשרה
אריה אלדד
בשיאה של תנועת המרי נגד השלטון הבריטי, הוציא המושל הצבאי הבריטי אוולין בארקר הוראה האוסרת כל מגע בין חיילים ושוטרים בריטיים ובין היהודים. “כך נפגע ביהודים המתועבים הללו במקום שהכי כואב להם, בכיסם,” כתב בארקר האנטישמי. כך ניתן יהיה להוריד את היהודים על ברכיהם , כי ידוע שהיהודים מוכנים לעשות הכל בשביל כסף. מכתביו של בארקר למאהבת הערביה הנוצריה שלו, קטי אנטוניוס נפלו בידי ההגנה במלחמת העצמאות, האנטישמי נחשף.
השבוע הוכח כי יש אמת בתזה של בארקר. עבור כסף, לא הרבה כסף, ירדה ממשלת ישראל על ברכיה ונכנעה לתכתיב האירופי המכונה “הורייזן 2020″ – הסכם שיתוף פעולה מדעי של האיחוד האירופי, שכל המצטרף אליו מכפיף עצמו ל”קוים מנחים” שפרסם האיחוד האירופי לפני כשלושה חודשים, ובהם הצהרה שהגוף המבקש את המענק או ההלוואה אינו פועל מחוץ לקו הירוק: לא ביו”ש, לא ברמת הגולן, ולא במזרח ירושלים, המהווים “שטחים כבושים” שהפעילות המתקיימת בהם היא “בלתי חוקית”. כל מוסד וכל חוקר יצטרך לקבל על עצמו כללים אלו. זהו הסכם שהוא אסון מוסרי, משפטי-תקדימי, מדיני, ואפילו הרווח הכלכלי ממנו זעום, בניגוד לטענות האקדמיה הישראלית המעוניינת בו בעיקר כי התקורות המנהלתיות למוסדות – גבוהות בו במידה משמעותית מהתקורות במענקי מחקר של ממשלת ישראל. מה תעשה האוניברסיטה העברית בירושלים שמעונות הסטודנטים שלה נמצאים ב”שטח הכבוש” בגבעה הצרפתית? אוניברסיטת בר אילן לא תוכל להמשיך לקיים חפירות בשילה העתיקה וארכיאולוגים של שום אוניברסיטה לא יוכלו לחפור ברחבת הכותל או בעיר דוד. אפילו אוניברסיטת אריאל – לכאורה הניזוקה העיקרית מההסכם – הצטרפה למקהלה האקדמית הישראלית שביקשה מהממשלה לחתום על ההסכם. מישהו כבר בטח קנה את שיתוף הפעולה שלהם ושימן אותם בהבטחת פיצוי+בונוס. גם הם יהודים.
נתניהו כינס ישיבת חירום של הממשלה.חתימה על ההסכם הזה, אמר ליברמן, תהיה כניעה. כך אמר גם אלקין, שר הכלכלה בנט – גמגם, שאר היהודים בממשלה הוכיחו את התזה האנטישמית של בארקר. עבור 40-50 מיליון אירו לשנה הם מוכנים לוותר על אמא שלהם, על ירושלים, על הריבונות, על הכבוד. עבור חלק מהם זה אפילו לא היה ויתור, ציפי לבני ושרי יש עתיד ודאי שמחו שמפעילים לחץ על ישראל כדי להשיג ויתורים מדיניים. השמאל הישראלי תובע כבר זמן רב להטיל סנקציות על ישראל. והנה התגשמה משאלתם. נתניהו, כצפוי, נכנע כניעה מבישה, רק ביקש מציפי לבני לייצר לו סולם ניסוחי לעטוף את הכניעה. ממש כמו שעשתה בשבילו ערב ההתנתקות. כשיצרה “שלבים” וירטואליים לנסיגה , שנשכחו למחרת.
אז הנה ה”פשרה”: האירופים לא זזו מילימטר. אבל הסכימו שישראל תכתוב מכתב-אי-הסכמה לתנאים המדיניים והמשפטיים. אנחנו נכתוב מכתב, אבל כל מי שירצה כסף – יחתום על התנאים. ל”נאמני ארץ ישראל” בקואליציה המכתב הזה מהווה סולם לרדת מעץ ההצהרה שאסור לחתום על ההסכם.
עכשיו יבואו אלקין וליברמן בנט ואריאל ויסבירו שההסכם לא טוב אבל זה מה שניתן היה להשיג בתנאים הנוכחיים.ו”השגנו המון שינויים ותיקונים”. ממילא איש אינו בקיא בפרטים .האם אלקין כבר שכח את “חוק החרם” שהוא עצמו יזם וחוקק? לא. הוא רק מקווה שאנחנו שכחנו. עוד מעט תשמעו מפיו את הטיעון כי “אפילו אוניברסיטת אריאל הסכימה”, כלומר השרץ הזה ממש כשר. החרפה הזאת עוברת בממשלה “ימנית”. שדולת ארץ ישראל בכנסת הנוכחית משתפת פעולה עם רמיסת “חוק החרם” שהיה הישג חשוב של שדולת ארץ ישראל בכנסת הקודמת, ונתניהו כבר מבין : כשירצה להקים מדינה פלשתינאית ביו”ש – איש מכל אלו לא יעצור אותו. סמרטוטים.

כתבות נוספות