דף הבית > מאמרים שונים > מדיה > עיתונות > תקשורת > כלי ריק – על מנהיגותו של נתניהו במבצע “צוק איתן”
28/08/2014
כלי ריק
אריה אלדד
ב3 בפברואר 2009, שבועות אחדים לאחר מבצע "עופרת יצוקה" ושבוע ימים לפני הבחירות הגיע נתניהו, מנהיג האופוזיציה לאשקלון. האיש שהיה לו כל-כך נוח לשכוח ולהשכיח איך הצביע בכנסת בעד הגרוש מגוש קטיף ,נסיגת צה"ל והפקרת הרצועה לידי החמאס - ידע להתלהם, למתוח ביקורת קטלנית על ממשלת קדימה שהפסיקה את המבצע לפני שהכריעה את החמאס: 
"אז אני רוצה להגיד כאן ועכשיו שאנחנו לא נעצור את צה"ל. אנחנו נשלים את המלאכה. אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של חמאס", 

רק הציניקנים או הטיפשים יכולים תמיד לומר :"דברים שרואים מכאן לא רואים משם", אולי ממושבו באופוזיציה לא הכיר אולי נתניהו את הקשיים הצבאיים והלחץ הבינלאומי החיצוני, הנגלים למנהיג מרגע שהוא הופך ראש ממשלה? אלא שנתניהו , בעת שהתחייב כך - כבר היה לפני כן ראש ממשלה (1996-1999). ואולי בזכות הולכת השולל הזו של הציבור הישראלי גם זכה בכך שוב כעבור שבוע.
נתניהו אינו טיפש חלילה. ולפיכך הוא ודאי ציני כשהוא מתבונן בציבור הבוחרים הלאומי ששכח לו את תמיכתו בעקירת גוש קטיף, ששכח לו את "נאום בר אילן", חמישה חדשים אחרי  בחירות 2009 בו הצהיר על תמיכתו בהקמת מדינה פלשתינאית, ושכח איך ב2012 במהלך מבצע "עמוד ענן" כבר מעל בהתחייבותו  למוטט את החמאס ולא "השלים את המלאכה", והציבור הזה שב ונתן בידיו את ראשות הממשלה בבחירות 2013. כי לא הבין שמנהיג הליכוד הוא כלי ריק. וכולו פוזה, ואין בו מנהיגות, ומיטב נאמני ארץ ישראל ממשיכים להתרוצץ ביישובי יו"ש ופוקדים מתיישבים לליכוד של נתניהו כדי " להזיז את הליכוד ימינה". הם , במו ידיהם,  הוסיפו לנתניהו כוח לנתח בבחירות, והציבו בהנהגת ישראל מנהיג חלול. שחולשתו מול הלחצים הבינלאומיים מביאה אותו עתה לצאת לביצוע תכניתו  הנוכחית : אחרי שהכיר למעשה בחמאס כשקיים עימו מו"מ , וחיזק את מעמדו של אבו מאזן כשהכיר בו כמתווך ( גם לאחר הקמת "ממשלת האחדות" שלו עם החמאס) מתכוון נתניהו לחדש את המו"מ המדיני להקמת מדינה פלשתינאית בגבולות 67 , פחות או יותר. "היוזמה הסעודית" שתכליתה חיסול ישראל נתמכת היום בגלוי על ידי ליברמן.נפתלי  בנט יושב בממשלה ורוחץ בניקיון כפיו כשהוא מביע "התנגדות" להפסקת האש, בשביל הפרוטוקול שאפילו לא נרשם, אך הם כולם אחראים במידה שווה לכישלון "צוק איתן" גם אם הם רצים לתקשורת לספר מה היינו צריכים לעשות ולא עשינו, והציבור שמתעלם מכל אלו - כנראה מטומטם, אומר לעצמו נתניהו. ולכן הציבור ישלם.

כתבות נוספות