דף הבית > ירדן היא פלשתין - בתקשורת > מאמרים > מעריב סופהשבוע > הלואי שינצח – חירט וילדרס ידיד אמת של ישראל. מעריב 14 מרץ 2017
14/03/2017
הלואי שינצח – חירט וילדרס ידיד אמת של ישראל. מעריב 14 מרץ 2017

אלדד ווילדרסהלוואי שינצח
חירט וילדרס – ידיד אמת של ישראל
פרופ’ אריה אלדד
מחר יתקיימו הבחירות הכלליות בהולנד. בדרך כלל אינני עוצר נשימתי כשמתקיימות בחירות במדינות אירופה, אבל הפעם זה שונה, כי המתמודד המוביל בסקרים בהולנד הוא ראש מפלגת החירות ההולנדית. חירט וילדרס. אם הוא יזכה בבחירות ויצליח להרכיב ממשלה – תזכה ישראל בידיד מובהק שלה כראש ממשלת הולנד.
אני מכיר את חירט וילדרס למעלה מעשר שנים. נפגשנו לראשונה בכנס אירופי בניסיון לגבש גוש אנטי-ג’יהדיסטי בפרלמנט האירופי. לתאם פעולותיהם של מפלגות אירופאיות שניסו להיאבק בהתפשטות האיסלם הפונדמנטליסטי באירופה. הגיעו נציגים מארצות רבות באירופה. ישבנו יחד באולם הדיונים. בכל פעם שאחד מהנציגים האירופאיים נשא את דבריו נרכן אלי וילדרס ותדרך אותי : זה בסדר. ההוא – לא כל כך, וזה – אל תתקרב אליו. אל תצטלם איתו.
קנה המידה שלו לא היה מידת התנגדותם להתפשטות האיסלם באירופה אלא מידת נגיעותם בשנאת זרים בכל, ויהודים בכלל זה. יחסם לעם היהודי ולמדינת ישראל היה לוילדרס נייר הלקמוס כדי להבדיל בין מי שמתנגד להתפשטות הפוליטית והתרבותית של האיסלם באירופה – לבין גזענים סתם. כך הפכנו חברים.
וילדרס הוא אוהב ישראל מובהק. בלא תנאי. הקשר שלו לארץ אינו רק רציונלי, פוליטי, ואידיאולוגי. אלא רגשי ונפשי. אינני יודע מה קדם למה אצלו – מלחמתו בהתפשטות האיסלם באירופה או אהבתו לישראל. ומה גרם למה. אך הוא אוהב את הארץ באמת ובתמים. למעלה מארבעים פעם ביקר כאן. הוא חי בארץ כשנתיים, בסוף שנות העשרה שלו. והתנדב במושב תומר שבבקעת הירדן. כשאירחתי אותו ב-2008 בירושלים בכנס “לנוכח הג’יהאד”, כך אמר וילדרס על ירושלים : “כולנו נושאים את ירושלים בדמנו. בגנים שלנו. אנחנו חיים ונושמים ירושלים. אנחנו מדברים ירושלים. חולמים ירושלים. פשוט מפני שערכיו הקדומים של עם ישראל הפכו לערכי המערב – אנו כולנו ישראל, וישראל נמצאת בכולנו.” אתם מכירים רבים שמדברים כך? גם מקרב מנהיגי ישראל?

וילדרס הוא פוליטיקאי אמיץ. מדיניותו נגד ההגירה המוסלמית לאירופה בכלל ולמולדתו הולנד בפרט הקימה לו אויבים בנפש. מנהיגים מוסלמים רבים הוציאו נגדו “פאתוות”, פסקי הלכה המצווים לרצוח אותו. ידידו , בימאי הקולנוע והפובליציסט תיאו ואן גוך נרצח בדקירות וביריות לאור היום ברחוב באמסטרדם בידי מהגר מוסלמי. על גופתו נכתב שמו של חירט וילדרס, לאמור : הוא הבא בתור. האיומים על חייו גברו כשיצא לאור סרטו “פיטנה” . סרט תיעודי שבו הוא מציג את עמדת האיסלם ביחס ליהודים ולנוצרים, כוונות ההתפשטות וההשתלטות של האיסלם באירופה, ודרכי הפעולה שלו. מי שחשב שהסרט אינו אלא תעמולה איסלמופובית בוטה – ראה שנים אחדות לאחר מכן את סרטוני דאע”ש והבין עד כמה היה וילדרס מאופק ומתון בתיאורי האיסלם הקיצוני. מאז השתנו חייו של וילדרס מקצה לקצה. הוא מלווה בכל עת בשומרי ראש רבים. אינו ישן שני לילות רצופים באותה כתובת. חיי המשפחה שלו נפגעו קשה. כשישב על המרפסת שלי, בליל ירח מעל ואדי קלט במדבר יהודה אמר שזה אחד המקומות השלווים ביותר בעולם עבורו. בישראל, מוכת הטרור, הוא מרגיש בטוח הרבה יותר מאשר באירופה.
מצאתי בוילדרס גם שותף נאמן לתכנית המדינית שלי. ב2010 הוא השתתף כאן בכנס שארגנתי ועסק בשאלה: האם יכולה ירדן להיות מדינת הלאום לפלשתינאים? וילדרס היה בהיר מאד ופשוט מאד :”ירדן היא פלשתין” אמר וילדרס. ” אם רק נשנה את שמה של ירדן לפלשתין – נפתור את הבעייה במזרח התיכון”. כשניתח את ההיסטוריה של ירדן, את הדמוגרפיה שלה ואת הכוחות הפוליטייים הפועלים בה נוכחתי כי בקיאותו בחומר עולה לאין ערוך על ההיכרות שיש למרבית מנהיגי ישראל עם הנושא. הוא תמך בסיפוח יהודה ושומרון לישראל הרבה לפני שזה הפך אופנתי במסדרונות הליכוד ובחוצות הבית היהודי. והוא לא שינה את עמדותיו אלו, גם כאשר להיות פרו-ישראלי מובהק ונלהב – לא קידם את מעמדו הפוליטי בהולנד “ישראל היא המבצר הקדומני של הציוויליזציה המערבית נוכח פני האיסלם . אם ישראל תיפול – אירופה תיפול. ” אמר וילדרס כשהסביר את פשר תמיכתו הגורפת בישראל ובמדיניותה.
בהצלחה , חירט. אין לישראל ידיד טוב ממך.

כתבות נוספות