דף הבית > מאמרים > עיתונות > תקשורת > ההצגה הגרועה בעיר – הארץ 19 נובמבר 2013
20/11/2013

ביום ג’ 18 בנובמבר , בשעה 1700 התכנסה ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה. שעות ארוכות נמשכו הדיונים ורק באישון לילה נפלה ההחלטה : שי ניצן יהיה פרקליט המדינה הבא. הממשלה, בשבתה כחותמת גומי תאשר את ההחלטה למרות אי אילו רטינות והצבעות מחאה שיירשמו מצד חברי הבית היהודי ואולי עוד שר או שניים מן האגף הימני של הליכוד-ביתנו.
את המינוי של שי ניצן תקפתי בשידור הרדיו היומי שאני משתתף בו ב”רדיו ללא הפסקה” ברגע בו החלה הועדה את “דיוניה”. לא רוח הנבואה שרתה עלי. ולא הדלפה מחדר הועדה הגיעה לאזני. המינוי הזה היה תפור מראש כבר למעלה משנה. ויחד עם זאת יש עדיין שאלות פתוחות רבות הקשורות למינוי זה.למשל:
האם ידעו כל “המתמודדים האחרים ” על התפקיד שהמשחק מכור מראש? האם הסכימו חלק מהם להמשיך להשתתף ב”מירוץ” רק כדי לשוות לו חזות של הליך תקין מתוך תקווה או הבנה שיתוגמלו בעתיד בהתמודדות על תפקידים אחרים?
האם חברי “ועדת האיתור” ידעו כולם , גם פרופ’ בן דור שהתנגד למינויו של שי ניצן, שאינם אלא סטטיסטים במשחק, ושויינשטין וציפי לבני כבר החליטו מי האיש שלהם?
האם הכירו חברי ועדת האיתור, כמו גם כל “המתמודדים ” על התפקיד , את הציטוט של אחד מבכירי משרד המשפטים בעבר שאמר לי בכנסת כי מעולם לא נכשל בשום מכרז במשרד המשפטים כי מעולם לא ניגש למכרז שלא היה תפור מראש בשבילו?
מדוע כל אבירי שלטון החוק אינם יוצאים לרחובות כדי למחות נגד עקיפת חוק המכרזים לתפקידים בכירים בשירות המדינה ומסכימים לפיקציה של “ועדות איתור”. האם כיון שזו הדרך היעילה ביותר של השמאל להמשיך לשלוט בצמתים חיוניים למרות שהוא מפסיד בבחירות?
מי החליט להמשיך להפעיל את “הצוות המיוחד לאכיפת החוק ביהודה ובשומרון” למרות החלטת היועץ המשפטי דאז אלייקים רובינשטיין לפרק אותו כדי למנוע אכיפת חוק סלקטיבית רק נגד יהודים? מדוע הכחישו בפרקליטות שנים רבות את עצם קיומו של הצוות ? האם זה נכון שעו”ד טליה ששון עמדה בראש הצוות ואחריה עו”ד שי ניצן? האם זה חוקי לקיים צוות משפטי בפרקליטות נגד קבוצת אוכלוסיה מוגדרת? ואם לא – כמה החלטות קיבל הצוות הזה נגד מתנחלים וכמה נגד ערבים ביו”ש? ואולי פשוט הערבים ביו”ש אינם עוברים על החוק? האם שי ניצן הטיל על חברי צוות האכיפה “מכסה חודשית” של תיקים נגד מתנחלים? ואם יימצא ששי ניצן שיקר ביודעין לועדה בכנסת האם הוא ראוי להיות פרקליט המדינה?
ועוד שאלה אחרונה, מי שמאלן קיצוני יותר, טליה ששון או שי ניצן? ומי מסוכן יותר לשלטון החוק בישראל, זו שמצטרפת מיד לאחר ששרתה את השמאל הקיצוני מתוך שורות הפרקליטות למפלגת שמאל קיצוני, או מי שעדיין מגלגל עיניים מתוך שורות המערכת וטוען שכל החלטותיו הן מקצועיות ואינן מוטות כלל?

כתבות נוספות