דף הבית > השדולה למאבק בשחיתות > מאמרים > דיאטה קטלנית. מעריב 20 יוני 2017
20/06/2017
דיאטה קטלנית. מעריב 20 יוני 2017

 

 

 

 

אוכלדיאטה קטלנית

 

פרופ’ אריה אלדד
מזדקנת בת שבעים כמעט רוצה מתניים של בת תשע עשרה

איור תמרה קרת

.
זה עשוי להיות נלעג כשמדובר בבני אדם. זה עלול להיות קטלני כשמדובר במדינה.
כשדיבר אבא אבן, שר החוץ היוֹני , “השמאלני” במונחים של ימינו, על כך כי גבולות מדינת ישראל שלפני מלחמת ששת הימים הם “גבולות אושוויץ”, התכוון לממדיה של המדינה, לפרוזדור ירושלים המפתה בלי הרף להטיל מצור על הבירה, ולמתניים הצרים בין נתניה לטול כרם, בין קלקיליה להרצליה המאפשרים לבתר את המדינה לשניים באבחה אחת. ביום השביעי של מלחמת ששת הימים נמלטו רוב תושבי קלקיליה כי העריכו שגם קברניטי ישראל מבינים בגיאופוליטיקה וינסו לגרש אותם כדי להסיר את האיום. משה דיין ציווה לעצור אותם על גשרי הירדן להחזירם ולשקם את הבתים שנהרסו במלחמה. בכייה לדורות.
יש מצוקת דיור בקלקיליה. גם בירושלים יש. כשאין ליהודים בירושלים איפה לגור הם עוברים לבית שמש או לביתר עילית. מי מפריע לזוגות הצעירים בקלקיליה לגור בשכם או בעיר החדשה רוואבי. מי מפריע לפרנסי קלקיליה לבנות לגובה?
והנה – מסתבר כי ממשלת ישראל הסכימה להצר עוד יותר את המתניים הללו. ממש במהלך סבב שיחות נוסף על שיבה לגבולות 67, מתגלה כי הממשלה אישרה תוספת של 4000 דונם, 14000 יחידות דיור במערב קלקיליה, ובשטחי C שלא נועדו לפיתוח ערבי. על הגדר, סביוני כביש שש. חמש דקות מכפר סבא.
אין לדעת אם חולשה או טירוף הביאו לצעד הזה. גרוע מכך : הדיאטה המסוכנת הזו גרמה לאחדים משרי הקבינט לתופעות קשות במערכת העצבים המרכזית שעיקרן אובדן זיכרון. הם, כמו העומד בראשם נתניהו, פשוט אינם זוכרים שאישרו מהלך כזה, ונתניהו אפילו גלגל עיניים והורה לקיים דיון חוזר. ליברמן מושך בכתפיו בבוז. הוא דיבר על מקלות וגזרים וכולם הנהנו בהתלהבות. להערכתו חברי הקבינט כבר נרדמו בפרטים הקטנים. מי יודע אילו גזרים נוספים חילק לערבים שר הביטחון, המתחזה להיות איש ימין מתלהם, זולל ערבים לארוחת הבוקר אך בפועל מפרנס דווקא את הערבים ומאמץ את מדיניות חלוקת הארץ של “שלום עכשיו”.
כשהביאו פושעי אוסלו את ערפאת והמחבלים שלו לארץ הם תרמו לנו גם את מפות חלוקת הארץ של הסכמי אוסלו ב’. יהודה והשומרון חולקו לאיזורי A,B ו-C. גבולות אזור C שורטטו על פי גבולות ההתיישבות היהודית והתכוונו שלא יכללו בהם, ככל הניתן, יישובים ערבים. והנה נתניהו, שידע להטיף ( בהיותו באופוזיציה כמובן) כמה אסוניים הם ההסכמים הללו, עד כמה הם מסכנים את עצם קיומה של מדינת ישראל , וכשהגיע לשלטון היו לו אלף הזדמנויות לבטל אותם – מסתפק עתה בתיקון. והתיקון הוא כמובן לטובת הערבים. בינו לבינו הוא יודע למה לא מטרידה אותו בנייה ערבית בשטחים אלו – ממילא הוא מוכן לוותר על רוב השטח, כך התחייב למשל בשיחותיו עם ג’ון קרי בימי אובמה. וכך התחייב עתה שוב בפני טראמפ ושליחו גרינבלאט.
בנימין נתניהו מקפיא את הבנייה היהודית בירושלים. מוכן לחלק אותה. הוא מאשר לערבים לבנות מסיבית בשטחי C בשעה שהוא מפזר למצביעיו הצהרות שקר על בניה יהודית ביו”ש ובפועל מבטל שוב ושוב את האישורים הללו. נתניהו טוב לערבים.

כתבות נוספות