דף הבית > מאמרים > מעריב > שדולת ארץ ישראל > תקשורת > געגועים לואנונו. התפרסם במעריב סופהשבוע 28 אוקטובר 2016
28/10/2016
געגועים לואנונו. התפרסם במעריב סופהשבוע 28 אוקטובר 2016

געגועים לואנונו.
פרופ’ אריה אלדד
הטוקבקיסטים לא קונים את הנימוק הפטריוטי.
אנשים רגילים, לא מתוחכמים מדי, מתקשים לקבל סיפור על מי שרץ לאו”מ, מספר סיפורי זוועות על מדינתו וצבאה, קורא לכל העולם לקום עלינו ולהכריח אותנו לוותר על חצי מולדת כדי שהאויב הערבי יוכל להקים בה מדינה, וטוען שהוא עושה כל זאת מטעמים פטריוטיים.

. התגובות המתלהמות ברשתות החברתיות ביקשו את דמו של מנכ”ל בצלם”. עד כדי כך שפרשנים שונים כבר העלו את האפשרות שמא אנו עומדים שוב בפני רצח פוליטי חלילה. חבר מפלגת העבודה הגיש נגדו תלונה במשטרה באשמת בגידה. יו”ר הקואליציה ביקש לשלול את אזרחותו הישראלית בחקיקה. גם ח”כ ביטן יודע שההצעה פופוליסטית ומגוחכת. אם ישראל לא שללה את אזרחותו של מרדכי ואנונו – מה נתגולל על אזובי “בצלם”?
הימין הקיצוני בישראל מואשם תכופות בכך שמעשי רצח פוליטיים של יהודים בידי יהודים באים רק מקרבו. אם נתעלם לצורך הדיון משני ניסיונות ההתנקשות בחייו של שר התחבורה צבי פנקס , שבוצעו בידי עמוס קינן , מראשי השמאל הרדיקלי בארץ, (פנקס מת מהתקף לב כחודשיים אחרי ההתנקשויות) הרי רצח אמיל גרינצוייג ורצח יצחק רבין הם עמודי התווך של הטענה הזאת. יעקב טייטל שרצח שני ערבים וניסה לרצוח גם את פרופ’ זאב שטרנהל סיפק לשמאל את האישור הסופי לכך שהימין רצחני. לעומת זאת – השמאל הישראלי מואשם תכופות שמעשי בגידה במדינה וריגול נגדה באים רק מקרבו : אהרן כהן ממפ”מ שהורשע בריגול לטובת ברית המועצות, וכמוהו גם ישראל בר. דן ורד ואודי אדיב וחבריהם מארגון “מצפן”, שחצו את הגבול לסוריה כדי לעבור שם אימונים בריגול וחבלה, פרופ’ מרקוס קלינגברג שריגל ב”מכון הביולוגי” עשה זאת מטעמים אידיאולוגיים לטובת ברית המועצות.
“מרגל האטום” מרדכי ואנונו הוא קטגוריה בפני עצמו. ואנונו אינו מציג עצמו כפטריוט ישראלי. להיפך. הוא המיר את דתו, הוא עתר לבג”צ כדי לחייב את שר הפנים לשלול את אזרחותו. לו ניתן לו – היה עוזב את הארץ.
העשורים הראשונים למדינה מצטיירים לנו ממרחק הזמן באור כמעט נוסטלגי : גלי עליה, צנע וקיצוב, קיבוצים, יישובי ספר, הסתפקות במועט, מעברות, סליקים של נשק צהל”י בקיבוצים, מרגלים קומוניסטיים מתנדבים. איזה יופי. אבל בשנים האחרונות הרסה החומרנות כל חלקה טובה. הקיבוצים הופרטו, הזקנים שזכרו איפה הסליקים לקחו את סודם אל הקבר, סוריה כבר לא מהווה יעד אטרקטיבי ליהודים לערוק אליה וללמוד בה ריגול וחבלה כדי לפגוע במדינה. אפיקי פעילות חדשים נדרשו לדור הצעיר של השמאל הקיצוני, ואלו נמצאו לרוב בדמות עמותות וארגונים שחרטו על דגלם הבאשת ריחה של ישראל בעולם, והכנעתה תחת מכבש חרמות וסנקציות. והם גם הולכים בגדולות. אם סבא שלהם הסתפק בימי הסזון בהלשנה על יחידים, ובהסגרת אי אילו לוחמי מחתרת לידי הבריטים – הם כבר מבקשים להלשין על כל המדינה ולספק חומרי תעמולה לידי שונאיה ואויביה.
מרתק לראות כי ממש כשם שהרוצחים מימין הסבירו את מעשיהם בצורך הפטריוטי להציל את המולדת, גם רבים מהבוגדים מקרב השמאל טענו בעקשנות, ועודם טוענים, שהם פטריוטים ישראלים. זו כנראה המשמעות האמיתית לאימרתו של סמואל ג’ונסון , לפני 240 שנה :”הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל”. בכירי הבוגדים שהצמיח השמאל הישראלי מקרבו התהדרו בפטריוטיות שלהם. לשבחו (היחיד) של ואנונו ניתן לומר שהוא, לפחות, לא מנסה להסתתר מאחורי מסכת פטריוטיות.
איך משמשת הפטריוטיות כסות עיניים לבגידה במדינה?
הבוגד ישכנע עצמו כי הוא, וקומץ חבריו לדרך, רק הם יודעים מה טוב למדינה. אך כיון שהם מפוכחים ומבינים היטב כי רוב הציבור אינו מחזיק בדעתם, הם נזקקים לאמצעי קיצוניים, לא דמוקרטיים, כדי לכפות את דעתם. כי המטרה מקדשת את האמצעים. הקומוניסטים האדוקים, ישראל בר ומרקוס קלינגברג, ריגלו בימי “המלחמה הקרה” למען ברית המועצות, בתקווה כי ניצחונה יביא לשלטון הקומוניזם בעולם כולו, וגם מדינת ישראל תזכה ליהנות מפירות הקידמה המרכסיסטית והחרות הקומוניסטית. . הצנחן הפטריוט אודי אדיב,שלחם במלחמת ששת הימים, חבר קיבוץ גן שמואל, איש “מצפן” שהיה בטוח כי אין טעם לחכות שהערבים יתקוממו בעצמם – יצא לסוריה ללמוד ריגול וחבלה כדי להאיץ את גלגלי ההיסטוריה ולתקן את ישראל בכיוון הרצוי. והפטריוט חגי אלעד , מנכ”ל “בצלם” בטוח כי ישראל מבצעת מעשי זוועה ופשעי מלחמה ב”שטחים הכבושים” , וכיון שהגיע למסקנה כי בבחירות דמוקרטיות לא יצליח לשכנע את הציבור לבחור בו לראשות הממשלה כדי שהוא עצמו יתקן את המדינה המעוותת – הוא יעשה הכל כדי לגייס כוחות זרים שיכפו על ישראל ללכת בדרך הישרה בעיניו. הארגון בראשו הוא עומד ניזון מתקציבים של מדינות זרות , כיון שהוא משרת את האינטרסים שלהם. הוא סוכן זר. נאסר נווג’עה, איש שטח של “בצלם” הסגיר לרשות הפלשתינאית, לעינויים ולמוות, ערבים שמכרו קרקעות ליהודים, והמנכ”ל חגי אלעד רץ להעיד באו”מ על פשעיה כבייכול של מדינתו האהובה, אותו חגי אלעד שסרב להגדיר את החמאס כארגון טרור, והסתפק בהגדרה המחמיאה “ארגון פלשתינאי חמוש” , והכל מטעמים פטריוטיים, כמובן. האם לא כך ממש נהג היהודי המומר בכיכר העיר בספרד, לפני שש מאות שנים, כשהתווכח בשם הנצרות נגד היהדות, להוכיח כי היהודים הם רוצחי המשיח ? הלא את כל אלו עשה מאהבה, כדי שכל היהודים יראו את האור וימירו את דתם, כי אחרת לא יזכו לגן עדן אלא לייסורי נצח בגיהינום. רק מאהבה הסגירו המומרים את האנוסים לידי האינקויזיציה, לעינויי תופת. הכל מאהבה. הכל מפטריוטיות.

ימין ושמאל בישראל חייבים תודה למנכ”ל “בצלם” חגי אלעד על הדברים שנשא באו”מ. הימין נהנה מאד מההופעה שהכתימה לנצח את “בצלם”. מה עוד צריך כדי שהעם בישראל יבין עם יש לו עסק? השמאל הציוני, שנאלץ להסתייג מהדברים, התכווץ עוד יותר וניסה להתבדל מהארגון הבוגדני ולהגדיר מחדש את תחומיו שלו . לא שהיו להם השגות על תוכן הדברים: הרי גם הם חושבים שאנחנו כובשים פושעים ומדכאים. דברים גרועים מאלה מכסים עמודים שלמים ב”הארץ” ונישאים גם מעל במת הכנסת. ההסתייגויות היו בתחומי חופש העיסוק : האם יכול אדם לכבס את מצפונו המיוסר בכל מקום, לצהלת גויים רבים, או רק בביתו. בסתר.
וכולם פטריוטיים למהדרין.

אבל לא ואנונו. הוא אפילו לא טוען כי מסר את סודותיה הכמוסים של ישראל כדי להפוך אותה לטובה יותר. הוא עשה זאת לטענתו כדי להפוך את העולם כולו למקום טוב יותר. חופשי מנשק גרעיני. ממש צדיק יסוד עולם. בתוך הגל הצבוע של פטריוטיות מזוייפת משמאל כמעט אפשר להתגעגע ליושרה שלו.

images

כתבות נוספות