דף הבית > מעריב סופהשבוע > במלחמה כמו במלחמה. מעריב 16 ינואר 2018
16/01/2018
במלחמה כמו במלחמה. מעריב  16  ינואר 2018

במלחמה כמו במלחמה.
פרופ אריה אלדד

אור ליום א’ השמיד צה”ל מנהרת תקיפה והברחת אמצעי לחימה, שנכנסה לשטחנו ליד מעבר כרם שלום ויצאה לשטח מצריים בחצי האי סיני. מנהרה ארוכה, קילומטר וחצי, שעברה ממש ליד צנרת הדלק והגז שמזרימה ישראל לחמאס בעזה. אם היו מפוצצים שם – ואולי גם זאת הייתה כוונתם, פרט לחדירה לצרכי רצח וחטיפה – היה נגרם חלילה אסון גדול. כל הכבוד לצה”ל.
מעבר כרם שלום הוא כידוע השער דרכו נכנסות מידי יום מאות משאיות עם מזון, תרופות, חומרי בניה ומוצרים שונים לעזה. המחבלים הערבים ניסו כבר פעמים רבות ,ולעיתים גם הצליחו, לפגוע באחד השערים הללו, במעבר ארז או בכרם שלום, ובעבר גם מעברי קרני וסופה. אדם בר דעת יכול לתמוה – למה הם נושכים את היד המאכילה אותם? הרי ברור כי תושבי הרצועה יסבלו קשה אם ישראל, בתגובה הגיונית ומתבקשת – תסגור את השערים.
אלא שמחבלי החמאס ומנהיגיהם אינם מטורפים. הם אינם רוצים להרעיב את תושבי הרצועה ולחנוק אותם בלא דלק ומים. הם יודעים יפה, ועל סמך ניסיון העבר, כי ישראל אולי סוגרת את המעבר לימים אחדים – אך שבה ופותחת אותו, כדי שלא להיות מואשמת באסון הומניטארי. ולפיכך – אין הם מסכנים דבר. הם מכירים היטב את הרפיסות של הנהגת ישראל, לדורותיה.
משפחות גולדין ושאול ממתינות כבר שלוש וחצי שנים לגופות בניהן שנחטפו בידי החמאס. גם אזרחים ישראלים חיים, שחצו את הגבול, מוחזקים בידיהם , אך ישראל מחדשת בשמחה את אספקת החשמל לעזה ברגע שאבו מאזן מעביר עוד כסף, כאילו החשבון היחיד הפתוח בינינו לבין החמאס הוא חשבון החשמל שלהם. ועתה, משנסגר מעבר כרם שלום – הכול יודעים שתוך ימים אחדים ישוב וייפתח. כיוון שישראל אינה מתכוונת להציב שום תנאים לפני שאנו ממשיכים לספק להם דלק להפעלת מחרטות הרקטות, מלט למנהרות ומשכורות למחבלים.
שמעתי מומחים צבאיים שונים, בעיקר לשעברים, הממליצים “דווקא עכשיו” להגדיל את הסיוע לרצועה, ופוליטיקאים מן השמאל המציעים “דווקא עכשיו” לתת להם גם אופק מדיני. לתת להם אופק ותקווה לעתיד, כדי שלא ייקלעו למצב שלא יהיה להם מה להפסיד ויצאו לעוד סבב לחימה בנו. קשה להבין מהו התאריך בו מתחיל הזיכרון ההיסטורי של המומחים הללו. איך הם מסוגלים להתעלם מכך שהערבים החלו, באינתיפדה השנייה, למשל,דווקא כש”תהליך השלום” אחרי אוסלו היה בשיאו, כשרבבות עזתים וערביי יו”ש עבדו יום יום בישראל, כשהמצב הכלכלי שם היה טוב הרבה יותר. ה”מומחים” הללו או שהם בורים, או שהם בזים לערבים וחושבים שרק המצב הכלכלי חשוב להם, או שהם מתעלמים מכך שעזה הפכה בסיס טרור ענק רק כתוצאה מיציאת צה”ל וחורבן היישובים בחבל קטיף בהתנתקות. ממש כשם שהם מתעלמים מאלף קורבנות פשעי אוסלו, ומכל עובדה שלא מתאימה לתכניות ההתאבדות הלאומית שלהם.
השבוע ראיינתי ברדיו 103, עם עמיתי בן כספית, את שר המודיעין והתחבורה ישראל כץ. השר כץ, אחד מאלו שהצביעו ב- 2004 בעד תכנית ההתנתקות, תובע היום שישראל תתנתק מהצורך לספק בלי הרף את צרכי עזה. הוא מציע הקמת אי מלאכותי ונמל מול עזה, וגשר באורך 5 קילומטרים שיחבר אותו אל העיר. הוא מציע כי ישראל תבצע על האי את בדיקת המטענים. כך , הוא משוכנע, לא יועברו לעזה חומרי לחימה. מה ימנע מהערבים, שפגעו בעבר במעברים וניסו לעשות זאת שוב במעבר כרם שלום- לנסות לפוצץ את הגשר או את האי כולו במשאית תופת שתבוא לכאורה לטעון סחורה שנבדקה? מי שמנסה לנשוך את היד המאכילה אותו , לפוצץ את צינורות הדלק והגז המתדלקים אותו, לא יהסס לפגוע גם בעטינים שיניקו אותו, גם אם הללו יותקנו באי צף, כיון שהוא בטוח שהישראלים פראיירים, וימשיכו להניקו. רק אם הערבים ידעו כי המעבר ננעל ולא ייפתח עד שלא יוחזרו גופות החיילים והאזרחים השבויים – נזכה לקבלם. וגם לאחר מכן צריך שהעזתים יוכלו לקנות מאיתנו רק מזון, מים ותרופות. לא דלק ולא מלט, לא חשמל ולא גז. עד שיימאס לעזתים ויזרקו לים את החמאס והג’יהאד, את דאע”ש ואת הסלפים. כיון שממילא מאשימים אותנו בהטלת מצור על עזה – אז שיהיה מצור. כי במלחמה – כמו במלחמה.
download

כתבות נוספות