דף הבית > מאמרים > מעריב > תקשורת > אלף תשע מאות ארבעים ושבע לחורבן. מעריב ט’ באב 1 ביולי 2017
01/08/2017
אלף תשע מאות ארבעים ושבע לחורבן. מעריב ט’ באב 1 ביולי 2017

1947 לחורבן.
פרופ’ אריה אלדד
בשנת 1819 התחוללו בוירצבורג, גרמניה, סדרת מעשי טבח ביהודים שנקראו “פרעות הֶפ! הֶפ!”. כך צרחו הפורעים הגרמנים. מה מקור הקריאה ? יש אומרים שאלו הם ראשי תיבות של קריאת קלגסי רומי ביהודה, ערב חורבן הבית השני. מה צעקו אז שונאי ישראל? HIEROSOLIMA EST PERDITA! כלומר: “ירושלים אבודה!”. כבר אז הם ידעו שכאשר הם כובשים את הר הבית – כל ירושלים שלהם. וכאשר ירושלים שלהם – כל ארץ ישראל שלהם. JUDEAE CAPTA. יהודה השבויה. לכן חרש הקיסר הדריאנוס, מי שהרבה הרג וחורסן בישראל אחרי מרד בר כוכבא – תלם סביב ירושלים. לסמל את אובדן העיר היהודית והפיכתה לשדה . יש חוקרים שאינם בטוחים כי הפורעים הגרמנים לפני מאתיים שנה היו בקיאים בלטינית, וסבורים שהם סתם הטיחו ביהודים קריאות לעג המשמשות לזרוז בהמות, או כדי להשלים לחרוז גרמני נאה את הסיסמא העתיקה “לשחוט את היהודים!”. כבר לפני מאתיים שנה בערה גרמניה כולה בשנאת יהודים. זו גרמניה הנאורה, המתקדמת, שיהודיה הנאמנים, המשרתים בצבאותיה, ייחלו וכמהו בכל לב להיות אזרחים שווים בה. כמעט מחציתם אפילו נטבלו לנצרות כדי שיזכו באהבה ושוויון , כמו בצרפת. הם נתנו לה את מיטב הפילוסופים והמשוררים והקומפוזיטורים, מהמנדלסונים ועד היינה. אך הקיסרות כולה בערה. מוירצבורג התפשטה האש לביירויית ( עירו של ואגנר) , לקארלסרוהה, לפרנקפורט, לקלן ולקובלנץ, ולאורך הריין צפונה עד המבורג וליבק. מאה ועשרים שנה לפני הפתרון הסופי כבר יכלו יהודי גרמניה לדעת מה מחכה להם.
על הר הבית ובאום אל פחם, בפרעות 2017, אחרי שנרצחו שני שוטרי מג”ב בידי מחבלים ערבים, אחרי שישראל נכנעה כניעה מחפירה והסירה את כל אמצעי האבטחה מהכניסות להר, צרחו הפורעים הערבים “אלקודס לנא!” “ירושלים שלנו”. קוו ישר מחבר בין חורבן ירושלים ואבדן העצמאות בחורבן בית שני, דרך רדיפות היהודים בגלויות הנצרות באירופה ובארצות האיסלם לאורך ולחושך אלפיים שנה , ועד למלחמת המוסלמים ביהודים בארץ ישראל בימינו. הקו עובר דרך השליטה בהר הבית בירושלים.
“בלי זה ההוד בעולם, מה ערככם?”, שאל אורי צבי גרינברג, משורר ונביא, בשלהי מלחמת העצמאות, כאשר מדינת ישראל הצעירה נולדה כרותת-לב. בלי הר הבית. וחתם : “ישראל בלי ההר, הוא – לא ישראל!”. הגיעה העת להתחיל לטבוע מטבעות בישראל ועליהם יהיה כתוב “שבעים לגאולת ישראל” . “חמישים לחרות ירושלים”. ועליהם תמונת הדביר שחרב. כדי שנזכור יום יום. שעה שעה.
מי שחשב כי הר הבית חשוב למוסלמים בגלל קדושת מסגד אל אקצא שעליו – אינו מבין מה שהבינו הרומאים, והגרמנים, וחאג’ אמין אלחוסייני ויורשיו, ושייח ראאד סלאח. אין להם שום בעיה “דתית” לעבור דרך מגנומטרים, יש להם בעייה לאומית-תיאולוגית עמוקה. שלטונם המדיני בארץ ישראל נשען על העיקרון כי אדמה שנכבשה בידי האיסלם – לעולם יהיה אדמת ואקף. ושום מוסלמי אינו רשאי להכיר בריבונות הכופרים באדמה כזו. לכן אינם מוכנים להכיר בריבונות ישראל על הר הבית. כי היא מוכיחה שלשקר שלהם אין רגליים. וריבונותנו בהר היא עדות לכשלונם. שהרי רק כדי לרשת אותנו קשר מוחמד בחלומו את הבהמה המכונפת שלו אל הכותל המערבי של הר הבית, כדי לסמן טריטוריה, לקבוע ריבונות במקום הקדוש ביותר לנו, לנו ולא להם.. ממש כשם שהכנסיה הקתולית התפתלה והתפתלה עשרות שנים והתקשתה להשלים עם שיבת ציון וריבונות ישראל בארצו, המוכיחות לכאורה את שקר הדוֹגמה הנוצרית האומרת כי העם שסרב להכיר במשיחם – נענש עונש נצחי בגלות והשפלה, והם ירשו אותו. הם “ישראל האמיתי” . לכן קראו מלכי הצלבנים כובשי ירושלים לכיפת הסלע “מקדש האדון” וקבעו את ארמונם באל אקצא, שהיה בעיניהם “מקדש שלמה” , שהרי הם יורשיו ברוח ובחומר של עם ישראל שאיבד את מקדשו וגורש מנחלתו. קל וחומר שהם “זכאים” לרשת את המוסלמים , אשר כבשו את ארץ ישראל.
ט’ באב היום. 1947 שנים אנו מונים לחורבן . מעולם לא היינו קרובים כל כך לתיקונו. הבית השלישי הוא שיסתום לנצח את כל פיות הצורחים “אלקודס לנא” . וימחק את קללת הפ! הפ! שדבקה בנו מימי טיטוס.

thIN3IAUJA

כתבות נוספות